Op een dromedaris

9 mei 2013 - Marrakesh, Marokko

Ben je op vakantie en dan gaat de wekker om 5 uur af. Zoeken naar de lichtknop en dan kom je er achter dat er nog geen elektriciteit is. Dus met een zaklantaarn zoeken naar kleren. Het is nog behoorlijk donker als we een half uur later naast de dromedarissen staan. Dat was even goed vasthouden toen dat beest in de benen kwam. Mijn dromedaris genoot nog van zijn ontbijt, na een luide oprisping begon hij hard te smakken en bleef dat tijdens de hele tocht doen en aan zijn gebit te zien had hij zijn tanden nog nooit gepoetst. Duin op kon je nog wel ontspannen zitten achter die ene bult van de dromedaris maar duin af was het met beide handen goed vasthouden. Op een hoge zandduin hebben we gewacht op de zonsopkomst. Genieten van alle kleurwisselingen een de lichtval met schaduwen op de duinen. Dan weer opstappen en weer terug naar het hotel. Na het ontbijt een eindje gelopen om een cache te zoeken hier in de buurt. Verder niets, he-le-maal niets, luieren genieten van het zicht op de duinen en zwemmen om af te koelen want warm was het wel, dicht bij de 40 graden. Nu gaat de zon zo onder en dan willen we weer op een duintop zitten, even wat energie verzamelen voor de klim.

1. Angela:
    10 mei 2013