Naar Midelt

10 mei 2013 - Midelt, Marokko

Gisteravond gezellig gegeten met andere gasten. na het eten aan de cola met daarin onze eigen bacardi en berenburg. Alcohol is hier niet overal te koop. Maar in een winkel waar het wel is staan de Marokkanen in de rij en worden de flessen eerst in kranten gerold dan in een zwarte plastic tas voordat ze ermee de straat opgaan. In de buurt van Meknes zijn veel wijnboeren die een prima te drinken wijn produceren al hadden we één keer een witte wijn die een beetje sherry-achtig smaakte. Hier in het hotel in Merzouga werd geen alcohol geschonken.
Weer prachtig wakker worden met zicht op de woestijn. Al werkte de airco vannacht gelukkig wel het was erg warm en het ding maakte vreemde geluiden. De twee dekens waren echt niet nodig.
Na het zeer matige ontbijt zijn we weer op pad gegaan richting Midelt. Het was even wachten tot de patron wakker was voordat we konden afrekenen, om 10 uur kwam hij tevoorschijn. we moesten onze eigen rekening opstellen, er was hier niet bijgehouden wat je had gebruikt. Onderweg weer vaak gestopt om van de omgeving te genieten. Ook stonden we op de parkeerplaats bij een hotel waar een Engels Dakar team uitgestald stond. Morgen zouden de rijders komen om te testen. Kan hier goed op onverharde wegen door de bergen en het zand.
Hier in Midelt zitten we in een eenvoudig maar goed verblijf waar we met een lekker koel Marokkaans biertje ontvangen werden na de niet te vermijden mierzoete thee door een zeer vriendelijke Marokkaanse die zich voorstelde als Mona. We zitten nu in de tuin bij een aangename temperatuur, in de woestijn was het echt (te) heet. De afrikaantjes staan er treurig bij. Op aanraden van een stel Brabanders die we onderweg al ergens gesproken hebben gaan we hier vanavond ook eten. We hebben onze buik vol, heerlijk gegeten. Het beste dat we tot nu toe gehad hebben. Nu eindigen we met de al eerder genoemde thee met koekjes en daarna maken we de rosé op.
Morgen gaan we op tijd naar onze laatste stop in Fès. We hopen onderweg apen te zien.

1. Angela:
    10 mei 2013
    Suc6 morgen hopelijk zien jullie 
  2. Tiny & Jaap:
    12 mei 2013
    De peugeot heeft jullie niet in de steek gelaten tijdens de rondreis! mooie verhalen en foto's.. Goede reis terug groetjes Jaap en Tiny