Dagje Marrakech

28 april 2013 - Marrakesh, Marokko

Djemaa el FnaVandaag was het een grijze dag i.p.v. een blauwe dag. Prima weer om de stad te bezoeken. Met de hoteltaxi zijn we naar het centrum gebracht.

Je blijft je verbazen over alles wat je ziet. Wat een bijzondere stad. We zijn begonnen met een wandeling door de souks, een wirwar van straatjes overdekt met golfplaten met heel veel kleine volgepakte winkeltjes waar werkelijk van alles te koop is. Soms met een kleine werkplaats erbij. Zoveel mooie dingen gezien die te groot of te zwaar zijn voor onze bagage, maar nog meer spullen die je echt niet wilt hebben. Marokkanen hebben toch een andere smaak.

Na de lunch een voormalige koranschool bezocht en lekker rond gewandeld. Wel een uur op een terras gezeten met een prachtig uitzicht op het grote plein waar binnen een half uur een grote lege ruimte gevuld werd met een allegaartje aan eettenten, wat een werk om dat dag in dag uit op te bouwen en weer af te breken.

Na een Marokkaanse salade, mixed grill en rundvlees met sinaasappel uit een tajine hebben we op het plein naar artiesten gekeken en vanaf een terras naar mensen zitten kijken. Zoiets zie je in Markelo niet.

Nu de benen strekken met een borreltje in het hemelbed.

1. Marieke:
    29 april 2013
    Klinkt mooi! Ben benieuwd naar de rest vd reis!

Groetjes,
    M en m
  2. Angela:
    29 april 2013
    Mooi hoor! Gezellig die verhalen.

Angela