We zijn in Marokko!

26 april 2013 - Casablanca, Marokko

We hadden een valse start, Joke voelde zich niet echt lekker. Boodschappen tasje bij de hand voor het geval dat ..... Ze heeft geslapen van Deventer tot Hilversum en dat was blijkbaar nodig want ze knapte er van op.Op Schiphol hadden we onze eerste ervaring met een voor ons onbekend ritueel. Een groepje Iraniërs werduitgezwaaid door een menigte nadat ze eerst toegesproken werden via een megafoon. Na een comfortabele vlucht met Royal Air Maroc stonden we op het vliegveld van Casablanca. Er kwam geen geld uit de automaten dus dan maar wat euro's wisselen.Er stond een Peugeeot 206 voor ons klaar met rondom de nodige gebruikssporen, die goed te verklaren zijn want het verkeer in de stad is chaotisch. Drukke rotondes waar degene met de luidste toeter voorrang neemt. Na wat omzwervingen door buitenwijken van de stad konden behulpzame Marokkanen ons niet de juiste weg wijzen. Met de GPS was het zo geregeld.in Dar Diafa werden we onthaald door uiterst vriendelijk personeel.

imageEen1001 sfeertje met verse muntthee en koekjes gevolgd door een voortreffelijk menu; Pastilla met kip honing en kaneel en kip en rund uit tajines en lekker vers fruit toe.Nu liggen we voldaan in ons hemelbed met koninklijke kroon. Morgen gaan we naar Marrakech.

1. Tiny & Jaap:
    27 april 2013
    Leuke inrichting!! Aan het bordje van Joke te zien heeft het eten wel gesmaakt.
    Goede reis richting Marrakech.
    x Jaap en Tiny
  2. Angela:
    27 april 2013
    Heerlijk heel veel plezier ben het het met Tiny eens leuke inrichting! Geniet ervan xx
  3. Nel en Henk:
    28 april 2013
    Groetejes van ons allemaal. Veel plezier.
    Hier zon en een heel mooi huis.