Van Agadir naar Ouarzazate

3 mei 2013 - Ouarzazate, Marokko

Vanaf ons balkon Van Dar ChamaaDe wekker ging al vroeg af, we willen op tijd vertrekken omdat we een lange reis voor de boeg hebben. Om 10 uur zat de eerste etappe erop en reden we Marrakech binnen. Dwars door de stad want een rondweg kennen ze hier nog niet. De verkeerschaos is hier compleet. De gebruikte regels worden wat duidelijker en je past je snel aan. De volgende etappe gaat over de Atlas via een pas van 2200 m. Helaas hangt de bewolking erg laag een dat geeft een troebel beeld van de omgeving, eenmaal over het hoogste punt breekt de lucht open en zien we de besneeuwde toppen. De dorpen waar we nu doorheen rijden zijn totaal anders dan aan de westelijke kant van de Atlas. Aan de andere kant van de berg vindt al het werk en handel buiten plaats in een grote bende, zwart en grauw. Hier ziet het er strakker en moderner uit, minder rommel en er wordt meer binnen gewerkt al staan de deuren nog wel wijd open. Ook het landschap is anders, was het aan de westkant veel groener met daar waar het kan bouwland; hier is het kaal en steenachtig alleen op plekken met water zie je wat begroeing, je voelt de woestijn dichterbij komen.
Bij het hotel in Ouarzazate worden we hartelijk ontvangen met een glaasje muntthee op het terras bij het zwembad en krijgen we een kamer met zicht op de achtertuin en het zwembad waarbij we nog een tijdje hebben kunnen genieten van de zon. Verder weg zien we de "skyline" van de kleine stad met daarachter de bergen. De aanwezigheid van de rivier de Draa is duidelijk merkbaar, er vormt zich een groene strook in het landschap, deze ligt tussen het hotel en de stad.
Heerlijk gegeten in het hotel Dar Chamaa; vier gangen lieten zich goed smaken.

1. Tiny & Jaap:
    4 mei 2013
    ziet er mooi uit!! Leuke lokatie on je verjaardag te vieren.. Van harte gefeliciteerd en een fijne dag ! Groetjes uit Brummen
  2. Angela:
    4 mei 2013
    Hartelijk gefeliciteerd ! Heerlijk genieten in dit mooie land.