Een dagje Agadir

1 mei 2013 - Agadir, Marokko

Na de drukte van Marrakech kom je hier weer helemaal tot rust. Agadir is een echte badplaats zoals je ze bij de ons bekendere costa's kunt vinden. Er heerst wel een andere sfeer doordat je hier in een Moslimland bent. Alcohol wordt maar in enkele duurdere restaurants geschonken en vrouwelijk bloot is bij de locale bevolking uit den boze, al zie hier wel meer jonge meiden en vrouwen zonder hoofddoek lopen. Vandaag op 1 mei was hier bijna iedereen vrij en waren er veel dagjesmensen uit de regio.
Wij hebben vandaag eerst heerlijk bij het zwembad uit de wind liggen lezen. Bij een temperatuur van 24 graden is dat bepaald geen straf. In de namiddag een eind langs het zeer winderige strand gelopen en na een cache in Marrakech hebben we er hier ook ėėn gevonden. De strandbedden zijn allemaal leeg, geen mens laat zich vrijwillig zandstralen. Vanavond de zon in de zee zien zakken en daarna weer heerlijk gegeten op een terras aan de boulevard. Met een vest aan kon je goed buiten zitten. Via de open balkondeuren komt nu het gezang van een Marokkaans binnen, niet alles is mooi.....