Naar de kust.

30 april 2013 - Agadir, Marokko

Op deze feestelijke dag zijn we van Marrakech door de bergen over een pas van 2100 m naar Agadir aan de kust gereden. 300 km lijkt niet zo ver maar 2/3 deel daarvan was over een smalle bergweg met een wegdek dat schreeuwde om onderhoud. Hobbel de hobbel in z'n 2. Dat schiet niet op. Wel genoten van de omgeving door een grotendeels onbewoond gebied. Toch zie je regelmatig mensen langs de weg lopen of op een ezel rijden, je vraagt je af waar dat heen gaat. De kleine vrachtwagens die je tegenkomt zijn afgeladen vol met lading, mensen en dieren. Eerst zie je alleen veel vracht dan daarbovenop een paar mensen en kijk je dan in de spiegel dan zie je nog een schaap, koe of ezel staan.
Het hotel in Agadir is luxe maar had net zo goed in Zandvoort kunnen staan, het ziet er nu eens niet Marokkaans uit, het staat wel vlak bij de boulevard en het was heerlijk om hier langs de zee te lopen. Frisse lucht en een aangename temperatuur. Voor Harmen moeten we nog een imperiaal regelen dan kan hij hier wat bijverdienen. ??? Een foto zal morgen de vraagtekens verklaren. Op een Duitse zender hebben we naar de feestelijkheden in Amsterdam gekeken. Heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant met een glaasje wijn erbij.

1. Angela:
    1 mei 2013
    Toppie heerlijk hoor!
  2. Nel en Henk:
    1 mei 2013
    Hoi wim en joke,

Super leuk om jullie updates te lezen. Zo krijgen we toch een beetje beeld van het land.

Geniet nog even daar.

Groetjes Henk&Nel