Naar Boumalne Dadés

6 mei 2013 - Boumalne Dades, Marokko

Vandaag is het niet ver naar ons volgende hotel. Met dat idee hebben we rustig aangedaan en na het ontbijt nog een tijdje in de tuin gezeten. Lekker in de zon. Rond de middag vertrokken nadat we in Ouarzazate bij een bakker nog wat gekocht hebben voor de lunch, je snapt er niets van 6 luxe broodjes voor €0,90. De route liep eerst door een schier eindeloze kaal heuvelland tot we na een korte afdaling in de vallei van de Dadés komen. In de vallei is er weer veel begroeiing en dus ook weer bewoning. Slingerend rijd je tussen de kashba's door met ook nu weer oud- en nieuwbouw naast elkaar. Kom je hier over 10 jaar dan zijn waarschijnlijk de oude gebouwen van leem ruïnes geworden. In de vallei worden veel rozen verwerkt tot parfum en dat was goed te ruiken, .... Rozenwater is hier erg actief. Voor Boumalne hebben we de borden naar het hotel gevolgd en kwamen we op een slechte onverharde weg die zelfs door de rivier liep. Joke vond het maar niets dat ik toch voor de rivier koos in plaats van 10 km om te rijden. Het water was gelukkig niet dieper dan 20 cm en na een eerste mislukte poging kwamen we er aan de overkant via een steile helling weer uit. Joke wil dit niet nog een keer meemaken. We hebben hier een leuke torenkamer van twee verdiepingen, via een steil trapje kom je op de slaapkamer. We kunnen hier heerlijk buiten zitten op het dakterras. Ook hier weer even bij het zwembad gelegen voordat we ons torentje opzochten om te douchen. We hebben hier bezoek gehad van Marina, een collega van Joke, en haar vriend Jeffrey die ook een rondreis maken. Laat op de avond nog voor ons torentje in het donker met een borreltje naar de sterren zitten kijken voordat we het veel te harde bed opzochten. De matras is wel 30 cm dik maar veert niets in, wat er in zit?

1. Angela:
    7 mei 2013
    Jonge jonge geweldig hoor!
    Je wilt niet weten wat erin zit !!!!
    Groetjes